1. Hoeveel moet ik minimaal bestellen?

Er is voor non-diepvries producten geen minimale afname. De minimale bestelling bij Muscle Meat voor bevroren producten is 4 ‘Vriespunten’. Hoeveel vriespunten een product waard is vindt u rechtsboven op de pagina van het product zelf. Ook kunt u in de winkelwagen links bovenaan zien hoeveel punten u momenteel heeft (eerst inloggen). In het kort komt het op het volgende neer:

Product Aantal vriespunten
Vlees en vis per kg 1
Groente, fruit en koolhydraten per zak 0.5
Kant en klare maaltijden 0.5

U kunt dus een combinatie maken om aan deze 4 punten te voldoen, bijvoorbeeld:

1x Low fat rundergehakt (1 punt)
1x kant-en-klare kipfiletsticks (1 punt)
1x High protein meal Kipfilet Saté – Bami Goreng – 450g (0.5 punt)
1x High Protein Meal Kipfilet Mexican Style – Maïs Mexicana – Witte Rijst – 450g (0.5 punt)
1x zoete aardappel blokjes (0.5 punt)
1x bosvuchtenmix (0.5 punt)

2. Hoeveel past er in mijn vriezer?

Doordat de meeste producten vacuüm verpakt zijn nemen deze niet veel ruimte in beslag. Onderstaande foto toont aan hoe weinig ruimte 4kg vlees (20x 200gr) aan producten in beslag neemt. Weet u hoeveel liter uw vriezer is, dan kunt u hiermee zien hoeveel kg aan producten in uw vriezer past: 30L = 8kg, 64L = 16kg en 170L = 45kg. Tip: producten blijven 3 dagen goed na ontdooien. Je kunt indien nodig een deel in de koelkast leggen voor de komende dagen.

3. Ik ben bijna nooit (overdag) thuis, wat nu?

Via Trunkrs:
Open de track&trace en vind het veld ”Notitie bezorger”. Geef hier aan waar de postbode het pakket achter mag laten als u niet aanwezig bent.

4. Hoe lang blijft de inhoud van mijn pakket bevroren?

Wij verzenden met Trunkrs Sameday Delivery, we geven rond 12u het pakket mee aan Trunkrs zodat zij diezelfde avond het pakket kunnen afleveren bij u thuis.
Mocht bij uitzondering de levering die avond niet lukken zal Trunkrs uw pakket in de vriezer bewaren op hun distributiecentrum. De volgende dag zal uw pakket rond 15u opnieuw door het sorteer proces gaan en weer worden ingepland voor die avond afleveren.
Op deze manier zorgen we samen met Trunkrs ervoor dat uw pakket nooit langer dan 12u buiten de vriezer is.
Wij maken het eigenlijk nooit mee, maar mocht er een deel ontdooit zijn, bel (085 505 5006) of mail ([email protected]) ons dan meteen. Afhankelijk van het product kan het wel/niet opnieuw ingevroren worden. Indien niet dan lossen wij het natuurlijk direct voor u op.

5. Ik woon bij jullie in de buurt (Het Gooi), kan mijn bestelling ook ophalen?

Jazeker! Tijdens het betaalproces kunt u kiezen om het pakket bij ons op te halen. Het adres is: Cannenburgerweg 61D 1244 RH Ankeveen. Wanneer uw betaling voltooid is kunt je het direct bij ons ophalen van Ma t/m Do, 9:00-17:00.

6. Hoe zit het met garantie op producten en bevroren leveren?

Hoe weet ik dat mijn producten ver onder 0°C zijn?
Alleen water is bij -1°C keihard. Bij voeding is dit pas bij -18°C en lager door de voedingsstoffen die erin zitten zoals eiwit die dan pas verharden. Bij -12°C is de kern nog hard maar zijkant indrukbaar. Bij -8°C is eten zelf al volledig zacht en eetbaar. Denk aan ijs in ijssalon dat op -8°C bewaard wordt zodat je het meteen kunt eten. Mocht het ooit een keer gebeuren (zeer grote uitzondering) dat de zijkant een beetje indrukbaar is maar de kern nog hard, dan weet u dat het product rond de -12°C zweeft. Terugbrengen naar -18°C kan geen kwaad in dit zeer korte tijdsbestek. Ook is de ijsmat die erbij zit een goede indicatie, als deze hard is dan zit het pakket ver onder 0 °C. We zullen u nooit vragen iets te eten waar u niet achter staat, garantie heeft u altijd, maar bovenste informatie is voor als u de inhoud van het pakket zelf wilt beoordelen.

Mocht er iets mis zijn met u bestelling, maak dan altijd een foto/video als bewijs en stuur het naar [email protected] met uw bestelnummer. Dit voorkomt enige vorm van discussie waardoor meteen overgegaan kan worden op vergoeding of opnieuw sturen van. Zonder foto/video bewijs is er geen garantie.

Wij zullen dan ons best doen om u zo goed mogelijk te helpen. Mocht u niet binnen 24 uur na ontvangst van uw pakket contacteren dan zal helaas de garantie komen te vervallen. Meldt u een probleem op tijd bij ons dan zullen wij altijd zorgen voor een passende oplossing. 

7. Wat is de beste manier om mijn aankopen te ontdooien?

Er zijn twee goede manieren om onze producten te ontdooien.

1. Leg het bevroren product de avond voor gebruik afgedekt op een bord in de koelkast en laat het langzaam ontdooien.

2. Dompel het bevroren product onder in koud water. Indien u een product heeft zonder verpakking (bv rauwe kipfilet), dan kunt u het zelf ‘verpakken’ in een boterhamzakje met een knoop er omheen.

Uiteraard kan er ook worden ontdooid in de magnetron. Dit raden wij echter af aangezien er vocht verloren gaat en het product minder mals zal zijn.

8. Zijn jullie producten biologisch?

Biologische producten hebben wij in ons assortiment gehad, echter er was 0.001% vraag naar bij onze doelgroep. Zo weinig, dat deze producten over hun jaar houdbaarheid heen gingen. Ook is er 1 en 3 ster beter leven rauwe kipfilet en kant-en-klaar verkocht, tezamen met een ”Tante Door” variant. Ook hier speelde ditzelfde verhaal. Aan de prijs lag het niet, bv de drie sterren kipfilet werd verkocht voor 17euro/kg terwijl deze voor 23euro/kg in de supermarkt ligt. Het is een hele andere doelgroep die wij (blijkbaar) niet dienen.

Verder kunnen wij duidelijk zijn over de hormonen en bestrijdingsmiddelen. Ons vlees is zonder toevoegingen van een hormoon. Dit is tevens ook verboden. Op gebied van bestrijdingsmiddelen voldoen onze groenten en koolhydraten binnen de waardes van de EU. Microbiologisch worden onze producten hier op getest bij elke oogst.

9. Zijn jullie producten halal?

Momenteel zijn alle maaltijden halal behalve de nasi en de maaltijd waar rund in zit.

Bij onze losse producten zit het als volgt: alle kip producten en producten die kip bevatten (kipzakken 2.5kg, nuggets, rauwe kipfiletblokjes etc) zijn Halal. Mocht je een los rund product bij ons kopen, dan is Ribeye en Entrecote halal. Hierbij wil ik vermelden dat kip en rund voor de slacht wel met een elektrische schok zijn verdoofd, andere met Co2 (vallen flauw) om het diervriendelijker te maken.
Het is geheel aan u of dit voldoet aan de eisen die u stelt bij Halal.

Daarnaast zijn sommige producten verder verwerkt in bedrijven die niet Halal zijn gecertificeerd. Het product heeft hierdoor dan geen Halal certificatie terwijl het dier wel Halal was geslacht. Dit geldt voor bijna alle Halal producten die wij in het assortiment hebben; zowel kip als rund.
Uitzondering hierop zijn onze kant en klare kipzakken a 2.5kg, deze zijn wel geslacht en verwerkt in Halal gecertificeerde bedrijven en hebben daarom ook een Halal logo op de verpakking.